Poskytování informací, příjem podání
Příjem žádostí a dalších podání
Sazebník úhrad za poskytování informací
Žádosti o informace
- Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách: středa 16:00 - 18:00
- Telefonické podání: +420 461 631 262
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou@obecdesna.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Desná, Desná 100, 570 01 Litomyšl
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli: jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách: středa 16:00 - 18:00
Telefonické podání: +420 494 627 134
Poštou na adresu Obecní úřad Desná, Desná 100, 570 01 Litomyšl
Elektronicky na e-mail: ou@obecdesna.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: gika4ku
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Obecním úřadě
- Poštou na adresu Obecní úřad Desná, Desná 100, 570 01 Litomyšl
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace - viz Formuláře
- Odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Paušál provozních nákladů (telefony, materiál, energie) | 100,00 Kč |
Fotokopie existujícího dokumentu (A4) | 5,00 Kč |
Výtisk z tiskárny počítače (A4) | 5,00 Kč (čb tisk), 18 Kč (barevný tisk) |
Hodina práce (účtuje se každých započatých 30 minut) | 60,00 Kč |
Poštovné | dle vynaložených nákladů |
Další náklady | dle vynaložených nákladů |
Další formuláře naleznete pod tímto odkazem: formuláře pro státní správu